Driehonderd supermarktfilialen voorzien van elektronische prijs etiketten

Je ziet het in veel markten terugkomen: de concurrentie neemt toe waardoor consumenten meer keuze hebben en automatisch ook steeds veeleisender worden.

Een uitdaging voor elke retailer van groot, maar zeker ook tot klein. Want productprijzen worden niet alleen scherper, maar elke kostenpost in de organisatie moet nogmaals onder de loep genomen worden om te zorgen voor nog meer efficiëntie.

Voorbereiden op de toekomst

Om voor te bereiden op de toekomst, heeft een grote supermarktketen* ons daarom gevraagd om elektronische schap etiketten in al hun winkels te installeren.

Hiermee nemen zij een slim en weloverwogen besluit naar de toekomst toe.

 

Hoe pakken we het aan?

Om de papieren kaartjes van het toneel te laten verdwijnen, hebben we eerst een verdiepend gesprek met de klant gevoerd om te overleggen hoe ze deze grote verandering doorgevoerd wilden hebben.

Samen hebben we ervoor gekozen om eerst een pilot met een aantal winkels uit te voeren. Door deze pilot waren we in staat om kleine problemen in een korte tijd te signaleren waardoor we optimaal voorbereid waren op de grote landelijke doorvoering. Door de pilot, weet iedereen wat zijn taak is en staat iedereen op scherp om de overgebleven vestigingen onder handen te nemen.

 

Hoe lang duren de werkzaamheden?

De werkzaamheden op locatie duren gemiddeld één avond per vestiging. Er zijn in totaal zes collega’s bij betrokken om elk filiaal de volgende ochtend weer open te laten gaan. Een frisse, duurzame en kostenefficiënte stap, waardoor de supermarkt weer helemaal klaar is voor de toekomst.

* Om de wens van onze klant te respecteren, wordt de naam van de organisatie niet genoemd.

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?